دسته بندی های وردپرس اگر می خواهید یک وبلاگ به وب سایت خود اضافه کنید ، می توانید از دسته ها و پست های مختلف استفاده کنید. بیایید بگوییم که شما می خواهید گروهی با عنوان "وبلاگ" ایجاد کنید. به سادگی آن را به منوی خود اضافه کرده و شروع به ارسال پست کنید.


در اینجا کارهایی که باید انجام دهید:


یک با رفتن به "پستها -> دسته ها" یک دسته جدید ایجاد کنید


یا


ب با رفتن به "پستها -> افزودن جدید" ، یک پست وبلاگ ایجاد کنید. پس از آموزش ساخت سایت اتمام نوشتن پست وبلاگ خود ، باید دسته بندی مناسبی برای آن اضافه کنید.


هنگامی که دسته خود را ایجاد کردید ، به سادگی آن را به فهرست اضافه کنید ، و در کار هستید!


شخصی سازی و نکات بی پایان ...

در این بخش ، ما برخی از موارد اساسی که در مورد آنها همیشه خواسته ایم را پوشش خواهیم داد که به شما کمک می کند تا وب سایت خود را تغییر دهید.


عنوان و برچسب خود را تغییر دهید

عناوین صفحه برای جستجوگرها در مورد وب سایت چگونه سایت بسازیم شما توضیح می دهد. آنها همچنین بخش بزرگی از تعیین موتورهای جستجو برای رتبه بندی شما هستند. شما می خواهید مطمئن باشید که آنها کلمات کلیدی را که می خواهید هدف گذاری کرده اید ، دریافت کرده اند (اما به روشی طبیعی ، که برای افراد واقعی نوشته شده است).


شما باید در هر صفحه از سایت خود از یک عنوان منحصر به فرد استفاده کنید. به عنوان مثال ، عنوان سایت ما "نحوه ایجاد یک وب سایت" است.


(نمی توانید آن را پیدا کنید؟ کافی است موس خود را روی برگه در بالای مرورگر وب خود نگه دارید).


برچسب ها در انتهای عناوین در هر صفحه اضافه می شوند. برچسب سایت ما "راهنمای گام به گام" است


برای تغییر عنوان و برچسب در وب سایت خود ، به "تنظیمات -> عمومی" بروید و فرم زیر را پر کنید:


عنوان سایت ، برچسب و تنظیمات


غیرفعال کردن نظرات برای پست ها و صفحات

بعضی از وب سایت ها (اکثر سایت های تجاری / سازمانی) نمی خواهند بازدید کنندگان خود بتوانند در مورد صفحات خود اظهار نظر کنند.


در اینجا نحوه خاموش کردن نظرات در صفحات وردپرس آورده شده است:


1. در حالی که شما در حال نوشتن صفحه جدید هستید ، در گوشه بالا سمت راست "گزینه های صفحه" را کلیک کنید.


2. روی جعبه "بحث" کلیک کنید. کادر "مجاز کردن نظرات" در پایین ظاهر می شود.


3. "اجازه دادن نظرات" را نادیده بگیرید.


آیا می خواهید به طور پیش فرض نظرات در هر صفحه جدید را غیرفعال کنید؟


1. به "تنظیمات -> بحث" بروید و "اجازه دهید افراد بتوانند نظر خود را در مورد مقالات جدید ارسال کنند"


تنظیمات نظرات وب سایت


تنظیم یک صفحه مقدماتی استاتیک

برخی از افراد با من تماس می گیرند و می گویند آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی ناامید شده اند که صفحه اصلی آنها مانند یک پست وبلاگ است. می توانید با ساختن صفحه اصلی "استاتیک" آن را برطرف کنید.


یک صفحه استاتیک صفحاتی است که تغییر نمی کند. بر خلاف یک وبلاگ ، که در آن هر بار اولین مقاله جدید در بالای صفحه نمایش داده می شود ، هر بار که شخصی به سایت می آید - مانند صفحه اصلی که شما طراحی کرده اید ، یک صفحه "ثابت" همان محتوای را نشان می دهد.


برای تنظیم صفحه اول استاتیک:


1. به "تنظیمات -> خواندن" بروید


2. یک صفحه استاتیک که ایجاد کرده اید را انتخاب کنید. "صفحه اصلی" صفحه اصلی شما را نشان می دهد. "صفحه ارسال ها" صفحه اول وبلاگ شما است (اگر کل سایت شما یک وبلاگ نیست).


اگر به صورت خود یک صفحه استاتیک را انتخاب نکنید ، وردپرس آخرین ارسال های شما را گرفته و نمایش آنها را در صفحه اصلی خود شروع می کند.


صفحه اصلی استاتیک


در حال ویرایش نوار کناری

بیشتر مضامین وردپرس نوار کناری در سمت راست دارند (در بعضی موارد در سمت چپ).


اگر می خواهید از نوار کناری خلاص شوید یا مواردی را ویرایش کنید که لازم نیست مانند "دسته بندی" ، "متا" و "بایگانی" که معمولاً بی معنی هستند ، در اینجا آورده شده است:


1. برو به "ظاهر -> ابزارک" در داشبورد وردپرس.


2. از اینجا ، می توانید از کشیدن و رها کردن برای اضافه کردن "جعبه" مختلف به نوار کناری خود استفاده کنید یا مواردی را که نمی خواهید حذف کنید.


یک جعبه HTML نیز وجود دارد - جعبه متن که می توانید از کد HTML استفاده کنید. برای مبتدیان ، از این بابت نگران نباشید - فقط عناصر مورد نظر خود را در نوار کناری خود بکشید و رها کنید.


برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر از وردپرس ، افزونه ها را نصب می کنید

افزونه چیست؟

"افزونه ها" افزونه هایی هستند که برای گسترش قابلیت های WordPress ساخته شده اند ، ویژگی ها و کارکردهایی را به سایت شما اضافه می کنند که به عنوان داخلی ساخته نمی شود.


آنها برای اینکه سایت شما را به انجام آنچه می خواهید ، بدون نیاز به ایجاد ویژگی های از ابتدا ، میانبرهایی تبدیل می کنند.


برای اضافه کردن گالری عکس و فرم های ارسال تا بهینه سازی وب سایت و ایجاد فروشگاه آنلاین می توانید از افزونه ها استفاده کنید.


چگونه یک افزونه جدید نصب کنم؟

برای شروع نصب افزونه ها ، به "افزونه ها -> افزودن جدید" بروید و به سادگی شروع به جستجو کنید.


به خاطر داشته باشید که بیش از 25000 افزونه مختلف وجود دارد ، بنابراین باید انتخاب بسیاری کنید!


نصب آسان است - پس از پیدا کردن افزونه ای که دوست دارید ، فقط روی "نصب" کلیک کنید.


اما - قبل از رفتن و نصب تک تک ، پیشنهاد می کنیم این مقاله را بخوانید: چیزهایی که باید درباره استفاده از پلاگین های WP بدانید.


برای صرفه جویی در وقت شما ، لیستی از محبوب ترین افزونه هایی که وب مسترها مفید می دانند را برای شما جمع آوری کرده ایم:


شماره 1 شماره تماس شماره 7: این یک ویژگی عالی است که به افراد اجازه می دهیم فرم را پر کرده و بدون ورود به ارائه دهنده ایمیل خود ، ایمیلی ارسال کنند. اگر می خواهید کاری مشابه انجام دهید ، قطعاً این افزونه را دریافت کنید. P.S. در اینجا راهنمای گام به گام برای تنظیم آن آمده است.

شماره 2 Yoast SEO برای وردپرس: اگر می خواهید سایت وردپرس خود را حتی از نظر سئو دوستانه تر کنید ، این افزونه ضروری است. این برنامه رایگان است ، و بسیار جذاب است شما خواهید بود


https://academysabz.com/site-building-training/