د 1990؛ ظرفیت ها معمولاً از درایوهای رومیزی بزرگتر عقب مانده اند. ذخیره سازی نوری ، فقط خواندن CD-ROM و به دنبال آن CD قابل نوشتن و بعدا پخش کننده های DVD و Blu-ray فقط خواندنی یا قابل نوشتن ، از اوایل دهه 2000 در لپ تاپ ها رایج شد.



انواع


لپ تاپ Compaq Armada از اواخر دهه 1990


Apple MacBook Air ، یک لپ تاپ فوق العاده قابل حمل با وزنی کمتر از 3.0 پوند (1.36 کیلوگرم)


لپ تاپ IdeaPad لنوو


لپ تاپ تجاری Lenovo ThinkPad که در اصل یک محصول IBM است


لپ تاپ ایسر اسپایر


Asus Transformer Pad ، یک تبلت هیبریدی ، مجهز به سیستم عامل اندروید


مایکروسافت سرفیس پرو 3 ، 2 در 1 قابل جدا شدن


لپ تاپ مخصوص بازی Alienware


لپ تاپ Samsung Sens


سامسونگ نوت بوک 3


Panasonic Toughbook CF-M34 ، یک لپ تاپ / ساب نوت بوک مقاوم

از زمان معرفی رایانه های قابل حمل در اواخر دهه 1970 ، شکل آنها به طور قابل توجهی تغییر کرده است ، و باعث ایجاد انواع مختلفی از کلاس های فرعی بصری و فنی می شود. بجز مواردی که علامت تجاری مشخص و مشخصی در مورد یک اصطلاح وجود دارد (به خصوص اولترا بوک) ، بندرت تفاوت های سختی بین این کلاس ها وجود دارد و کاربرد آنها با گذشت زمان و بین منابع مختلف متفاوت بوده است.


لپ تاپ سنتی

فرم رایانه لپ تاپ سنتی یک تاشو است ، صفحه ای در یکی از طرفین داخلی آن و یک صفحه کلید در سمت مقابل ، رو به صفحه است. می توان آن را به راحتی جمع کرد تا در هنگام سفر فضا را حفظ کند. صفحه و صفحه کلید در حالت بسته غیرقابل دسترسی هستند. دستگاه های این فرم معمولاً "لپ تاپ سنتی" یا نوت بوک نامیده می شوند ، به خصوص اگر اندازه صفحه نمایش آنها از 11 تا 17 اینچ به صورت مورب اندازه گیری شده و دارای یک سیستم عامل کامل مانند ویندوز ، macOS یا Linux باشند. لپ تاپ های سنتی رایج ترین نوع لپ تاپ هستند ، اگرچه Chromebook ها ، Ultrabook ها ، کانورتیبل ها و 2 در 1 (توضیحات زیر) در حال رایج شدن هستند ، عملکرد مشابهی در فرم های قابل حمل یا مقرون به صرفه تر به دست می آید.


دفتر یادداشت فرعی

مقاله اصلی: یادداشت فرعی

subnotebook یا ultraportable ، لپ تاپی است که با تأکید بر قابلیت حمل (اندازه کوچک ، وزن کم و اغلب عمر باتری بیشتر) طراحی و به بازار عرضه شده است. ساب نوت بوک ها معمولاً کوچکتر و سبک تر از لپ تاپ های استاندارد هستند ، وزنی بین 0.8 تا 2 کیلوگرم (2-5 پوند) ، [23] و عمر باتری آنها بیش از 10 ساعت است. [24] از زمان معرفی نت بوک ها و اولترابوک ها ، مرز بین نوت بوک های فرعی و هر یک از این دسته ها تار شده است. نت بوک نوع پایه و ارزان تری از نوت بوک فرعی است و اگرچه برخی از اولترابوک ها دارای اندازه صفحه نمایش بیش از حد بزرگ هستند تا بتوانند به عنوان زیر نوت بوک شناخته شوند ، برخی از اولترابوک ها در دسته زیر نوت بوک جای می گیرند. یکی از نمونه های بارز ساب نوت بوک Apple MacBook Air است.


نت بوک

مقاله اصلی: نت بوک

نت بوک نوعی لپ تاپ ارزان قیمت ، سبک و کم مصرف است ، مخصوصاً برای ارتباطات بی سیم و دسترسی به اینترنت مناسب است. [25] [26] نت بوک ها برای اولین بار در حدود سال 2008 با وزن کمتر از 1 کیلوگرم با اندازه نمایشگر زیر 9 "به صورت تجاری در دسترس قرار گرفتند. نت بوک ها حدود 300 تا 500 دلار فروخته می شوند ، در حالی که برخی از مدل های نوت بوک به قیمت 1000 دلار یا بیشتر به فروش می رسند. این امر باعث استفاده از نت بوک برای آموزش در سیستم های مدارس در سراسر جهان. [27] نام نت بوک (با کوتاه خالص برای اینترنت) به عنوان "دستگاه در عملکرد محاسباتی مبتنی بر وب برتر است" استفاده می شود. [28] نت بوک ها در ابتدا با انواع سبک وزن GNU کار می کردند سیستم (با هسته لینوکس) ، اگرچه نسخه های بعدی اغلب دارای سیستم عامل های Windows XP یا Windows 7 هستند. اصطلاح "نت بوک" عمدتاً منسوخ شده است ، [29] اگرچه ماشین هایی که قبلاً نت بوک نامیده می شدند - کوچک ، ارزان و کم مصرف - فروش هرگز متوقف نشده است ، به ویژه مدل های کوچکتر Chromebook.

https://laptopscreenshop.com/

https://www.thebalancesmb.com/what-is-a-laptop-computer-2533639